søndag 27. februar 2011

Lyseblå lue og tøfler til nyfødt.

Jeg var så heldig at jeg vant garn fra Pickles i en julekalender i fjor. Jeg har lenge lurt på hva jeg skulle strikke av garnet... Her er det jeg har laget så langt!

Disse sokkene (str nyfødt) er strikket etter mønsteret Melkers Hentesett som er Pickles jentenes eget design. Syns de fikk litt rar fasong, men det blir nok bedre når de får en som kan bruke de! De ser jo kjempegode ut på modellen som er avbildet på Pickles sine sider iallfall.

Denne hjelmluet/djevelluen (str 0/3 mnd) er strikket etter en Drops oppskrift. (Beklager den litt kjedelige og gjennomsiktige modellen, men glasset passet så fint til å vise frem hvordan denne luen ble som ferdig)
Ekstra fine merino er et veldig mykt og godt garn, og passer perfekt til småplagg til småtasser. Til disse sokkene/tøflene og luen har jeg brukt et nøste av det lyseblåe garnet jeg vant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar