søndag 12. desember 2010

En liten engel

Kom over denne oppskriften på engel her om dagen og den måtte jeg lage.
Fikk brukt opp en del restegarn også. Det hvite garnet er Falk fra Dalegarn, det beige og gule (håret) er begge 3Tråds fra Husfliden. Til øyne og munn har jeg brukt litt kraftig sytråd.

I oppskriften står det at man skal strikke armer og bein fram og tilbake i glatt strikk. Jeg er ikke så glad i å sy sammen, så jeg valgte å strikke "tubestrikk".

Jeg hadde ikke piperensere tilgjengelig så jeg flettet sammen litt ståltråd med snorer fra ødelagte persienner, som jeg tredde inn i armer og bein delen.

Vingen er strikket i metall tråd. Det var ikke akkurat enkelt å få pent, metalltråd er jo ikke akkurat like enkelt å jobbe med som ullgarn! Men jeg er fornøyd med resultatet!

Engelen sitter nå og passer på pepperkakeboksene her hjemme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar