søndag 12. desember 2010

Mange bamser små de er...

Det var min kjære svigermor som viste meg oppskriften på disse skjønne små skapningene. Hun hadde også pinner og garn tilgjengelig så da ble bamsene påbegynt. Det går ganske fort å strikke delene til disse små bamsene. Det er monteringen som tar tid.

I oppskriften har disse bamsene fått silkebånd, for å kunne brukes til pynt på juletreet eller pakkene. Selv hadde jeg lyst å lage noe til babyen i magen med disse små.
Jeg tenkte først på vognleke - men så slo tanken meg at en uro var mer perfekt!

Jeg har brukt Finull, Tove og Pt2. Diverse restegarn med andre ord.

Et nærbilde av et par av bamsene

For at det kunne bli en uro, så må man jo ha noe å henge bamsene opp i... Jeg bestilte da Hama uroringer fra haandlavet.dk. Jeg bestilte 4 ringer på tirsdag, og de kom i postkassa her i går! Det får man kalle rask levering!
Selve uro-ringen er i plast og svært lite lekker, så den måtte jo dekkes til på en eller annen måte... Jeg hadde igjen litt garn og strikket et trekk (i rettstrikk) som jeg festet rundt ringen.


Bamsegjengen og ringen

Uroen er som dere ser ikke helt ferdig. Jeg må bli enig med meg selv om hvordan jeg skal feste bamsene til ringen. Oppdatering kommer når uroen er ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar