onsdag 25. januar 2012

Husmorpoeng *5 :)

Jeg har lenge hatt litt bomullsgarn liggende i garnlageret mitt. Jeg er ikke glad i å strikke med bomull egentlig - for syns ikke det egner seg til plagg da det strekker seg sånn i bruk, og det blir tungt. Men... Nå hadde garnet liggi lenge nok - og jeg har strikket kluter hele 5 stykk, og har en til på pinnene (for garnet skal brukes opp)!

Jeg har brukt oppskriften til Monai til alle klutene.
Disse to er strikket i Drops Safran på pinne nr 3,5. De måler ca 23*28 cm. Brukte ca litt over et halvt nøste per klut - så den neste kluten blir stripete.

Dette trekløveret er strikket i PT Petunia på pinne nr 4, og måler ca 28*33cm. Det gikk med et helt nøste per klut.

Jeg tror klutene av Petunia garnet blir favorittene da de er tykkere og mykere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar