torsdag 26. januar 2012

Mariusdress og lue

Endre posserer i sin nye Mariusdress ute på verandaen i formiddag!
Jeg har brukt oppskrift fra Sandnesheftet Tema 10, og har strikket i Mini Alpakka, og ikke Sisu som er det opprinnelige garnalternativet.

Jeg har strikket dressen etter maskeantallet til 1 år, lengden til 1 1/2 år. Men... da jeg hadde strikket den ferdig oppdaget jeg at den var like lang som ulldressen vi brukte nå, så da rakk jeg opp og strikket på 10 cm ekstra. Er jo liten vits at en dress man legger ned mye arbeid i bare skal passe en kort stund.

Jeg syns forøvrig det er ganske skummelt med montering av slike plass som er strikket rundt og som det må klippes i for å sy på armer og strikke på knappestolper. Men det gikk bra denne gangen også :)

Luen mangler dusk - men det kommer når jeg får dusk-lage-dingsene jeg har bestilt meg.

3 kommentarer:

  1. Så flott Endre er i den nye dressen! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  2. Kjempefin dress på en kjekk kar! :)

    SvarSlett
  3. Hvor er det fint! Nu jeg har set sættet på din blog, skal jeg strikke det til et af mine børnebørn:-)

    SvarSlett