tirsdag 7. februar 2012

Elephante

Jeg har lenge hatt planer om å strikke denne elefanten, men andre prosjekter har kommet foran. Men nå er tiden inne for å rydde opp på lista over planlagte prosjekter og ikke minst rydde opp litt i påbegynte ting, og til slutt bruke opp litt av garnlageret.
Oppskriften på denne elefanten finner du her. Jeg har brukte dobbel tråd av TrysilGarns Babygarn på pinne nr 3. Det gikk med 1 nøste blåmelert og bittelitt mørkeblått til ørene og øynene.
Elefanten er fylt 1/3 med ris i kroppen for å få litt tyngde. Jeg hadde i en bjelle da jeg fylte hodet for å gi denne bamsen litt lydeffekt.
Elefanten ble litt småskeiv da jeg satte på hodet - men det er det som gir den særpreg. Og Endre lyste opp som en sol da han så den - så den har allerede vært noen runder rundt på stuegulvet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar